HUR?


  • Intresseanmälan och platser

    Jag kommer kontakta dig när platser finns tillgängliga. Anmäl ditt intresse genom kontaktformuläret.

  • Kontaktupprättande

    Är jag den du ska jobba med? Känner du att du har förtroende för mig?
    Vi startar en mail-konversation för att bena ut frågor och svar från båda sidor samt om vi ska gå vidare.

  • Betala faktura

    Har du bestämt dig för att du vill arbeta med mig är det viktigt att betalningen av fakturan kommer in i tid före startdatumet, notera att det är först när betalningen syns på kontot som platsen verkligen är din. Om du inte betalar fakturan i tid så går platsen vidare till nästa i kön.

  • Du får tillgång till kostprogram och ditt träningsprogram

    Du får tillgång till kostprogrammet och/eller ditt träningsprogram veckan före start. Det är viktigt att du avsätter tid för att sätta dig in i tänket, du kommer behöva planera kosten i förväg och hinna besöka affären innan vi börjar köra.

    Gå också igenom träningsprogrammet/kostprogrammet hemma framför datorn/youtube för att förbereda dig inför varje träningspass. Be mig ändra, förklara eller hitta på alternativ om det är något du tycker känns konstigt!

  • Coaching och feedback via mail

    Kommunikationen sker främst via mail men även via den kontaktväg du valt i kontaktformuläret. Jag strävar efter att svara så snart jag bara kan och inom 24 timmar under vardagarna. Jag jobbar dock inte på helger och helgdagar,svar kan dock komma under dessa dagar ändå. Du ska ändå veta att du kan maila mig 24/7/365.

    Du väljer själv hur ofta du vill använda dig av mailkontakten – beroende på vad som passar dig bäst. Vissa skickar frågor och träningsuppdateringar dagligen och andra några gånger under träningsperioden. Vissa är extremt detaljrika och andra mindre, du väljer din nivå.

    Det vanligaste är att fråga frågor, berätta hur det har gått efter ett träningspass, hur du ligger till gentemot uppsatta mål, diskutera övningsval, hur de känns och så vidare.

    Du bestämmer alltså själv vad du vill ha coaching och feedback på. Anteckna antal repetitioner per övning och set, frågor som dyker upp, känslor med mera i ett anteckningsblock/telefonen. Jag rekommenderar appen JeFit(finns till android och iOS) dock är den endast på engelska. Jag bistår med namnen på övningarna så du lättare kan söka reda på dem. Välj själv hur detaljerad du vill vara med antal och vikter med mera i mailen men för in allt i appen för din egen skull. Om du vill ha feedback på din kost så är det viktigt att du skriver kostrapport dagligen.

  • Kommunicera

    Var ärlig, om träningsplanen inte går att fullfölja exempelvis så behöver den justeras. Det är helt okej att upptäcka att träningsschemat kanske inte funkar, det går att ordna. Om de planerade träningspassen inte hinns med så kanske planen är för tidsoptimistisk, det är ganska vanligt och ofta ett steg i processen för att få till en bra balans med kost, träning och övriga livet.

  • VILJAN!

    Borra ner skallen, på med skygglapparna! Annars uteblir resultaten! Du kommer behöva avsätta både tid och engagemang för att skapa förändringen som krävs i ditt nuvarande kost- och träningsupplägg. Har du aldrig haft ett kost- och träningsupplägg så blir det en livsstilsförändring, det händer inte från en dag till en annan utan det tar tid. Kom ihåg Rom byggdes inte på en dag och det gör inte din kropp heller.